Lediga jobb

Här hittar du information om lediga tjänster på Cullbergbaletten. 


Just nu söker vi en produktionsassistent. 

Cullbergbaletten har dansat över hela världen och är ett viktigt inslag i den internationella presentationen av svenskt kulturliv. Genom sina turnéer inom landet når Cullbergbaletten också ut nationellt med modern dans. Kompaniet samarbetar med en mängd nationella och internationella koreografer och scenkonstnärer som skapar föreställningar för stora scener såväl som för de mindre. Cullbergbalettens verksamhet omfattar idag också projekt och produktioner för andra platser än de traditionella scenrummen och samverkan med dansutbildningar. Birgit Cullberg grundade Cullbergbaletten 1967 under Riksteaterns huvudmannaskap. Kompaniet har idag 16 dansare från nästan lika många länder. Sedan starten har dansarnas scenpersonligheter och tekniska styrka varit Cullbergbalettens kännetecken. Cullbergbaletten är en del av Riksteatern. 


Cullbergbaletten söker en produktionsassistent

Vad innebär tjänsten?

Som produktionsassistent på Cullbergbaletten arbetar du med olika administrativa arbetsuppgifter och handläggning av vissa personal- och ekonomifrågor. Du ingår i ett team tillsammans med övriga administratörer, tekniker och konstnärlig personal. 

Tjänsten passar dig som är prestigelös och drivs av att hjälpa dina kollegor i olika situationer. Dina ansvarsområden är bland annat att upprätta anställningskontrakt, arbetstidsplanering/rapportering för dansare, arbetstillstånd och uppehållsrätt, kontraktering och planering av gästarbetare och rese- och hotellbokningar för turné. 

Din bakgrund

Vi söker dig som har arbetat med administration och har erfarenhet av att jobba i en roll med varierande arbetsuppgifter, högt som lågt. Du har erfarenhet av att arbeta med service och är stresstålig. 

Avdelningens arbetsspråk är engelska, vilket kräver att du har goda skriftliga som muntliga språkkunskaper i både svenska och engelska. Du har baskunskaper i Office-paketet, framför allt i Excel och Word. Baskunskaper inom personaladministration, såsom kontraktsskrivning och arbetsrätt, är meriterande. Eftergymnasial utbildning är meriterande, liksom goda kunskaper i fler språk.

Vi ser vidare att du är strukturerad, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. 

Övrigt

Tjänsten är placerad i Hallunda, Stockholm och är en heltidstjänst. Den inleds med en provanställning med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning. Tillträde så snart som möjligt.

För mer information, vänligen kontakta Monica Fredriksson, Uppdragsledare/chefsproducent, 070-6375944, monica.fredriksson@cullbergbaletten.se eller Kajsa Åsheim, HR-specialist, 08-531 99 205, kajsa.asheim@riksteatern.se 

Välkommen med din ansökan och meritförteckning snarast, dock senast den 23 februari 2015 till: personal@riksteatern.se 

Märk din ansökan i ämnesraden med ”Produktionsassistent Cullbergbaletten”.